På Tönnersjö Golf huserar den härliga och gemytliga Tönnersjö Golfklubb. Klubben arrangerar tävlingar, utbildningar, medlemsträffar, golfresor och mycket annat! Är du intresserad av att engagera dig i klubben går det alltid bra att höra av sig till någon i styrelsen för mer information.

Nya stadgar för Tönnersjö GK

Tönnersjö GK Stadgar 2023 >>>>>>

• Svenska Golfförbundet: Mallstadgar för golfklubb

I oktober 2022 gjordes en stor uppdatering av mallstadgarna för golfklubb. De ersätter i sin helhet tidigare versioner av mallstadgarna.

Mallstadgarna är framtagna av Svenska Golfförbundet (SGF) och baseras på Riksidrottsförbundets (RF) stadgemall för idrottsföreningar från januari 2022. De ses årligen över och revideras vid behov. Senaste revideringen är från juni 2023.

En styrelse har en skyldighet att se till att klubben uppfyller de krav som RF och SGF ställer på idrottsföreningar i Sverige. Ett antal tvingande formuleringar och bestämmelser har införts i de nya mallstadgarna.

Därför är det nu dags att se över golfklubbens stadgar och uppdatera dem enligt mallstadgarna.

Styrelsen 2023

Mikael Nilsson