Inbjudan till regelkväll på Tönnersjö GK

Publicerat: 2023-08-17 - 12:18 - Skrivet av Ellen Hidgård

Regelvandring på Tönnersjö GK onsdagen den 30 augusti kl 18:00 Alla medlemmar är välkomna och speciellt vill vi rikta oss mot er som är nya golfare eller nya medlemmar. Detta är ett bra sätt att få svar på de där kluriga situationerna som har inträffat på banan men även att bekanta er med andra medlemmar.

Tillsammans med regel- och hcp-kommitté går vi en sväng på banan och får lära oss/fräscha upp minnet kring olika golfregler i olika situationer.
Vi kommer att gå igenom regler som gäller för olika situationer vid de olika områdena på banan. Spelfältet – Tee – Bunker – Pliktområde - Green.

Efter att vi varit ute på banan samlas vi i restaurangen för en fika och för att få mer tillfällen att ställa frågor om regeltolkning eller om klubbens verksamhet.
Passa på och följ med - Det kommer hjälpa er i ert framtida spel.

Anmälan, senast söndagen 27/8, gör du på : regelkurs@tonnersjogk.se

Hjärtligt välkomna.